Cultuur en medewerkers

Interesse in een baan bij Sligro Food Group?

Bekijk onze vacatures op www.werkenbijsligrofoodgroup.nl

Doelstellingen organisatie en medewerkers

Sligro Food Group heeft een aantal doelstellingen geformuleerd die zij belangrijk en passend vindt bij de organisatie en de cultuur van Sligro Food Group.

Doelstellingen

  • Breed verankeren van onze cultuur binnen de organisatie door middel van gestructureerde programma’s, om zodoende als constant groeiende, veranderende en in twee landen opererende organisatie onderscheidend te blijven en ondernemerschap en medewerkersbetrokkenheid te borgen.
  • Aanpassen en doorontwikkelen van ons organisatie- en aansturingsmodel met een leiderschapsstijl die past bij de cultuur en de groeiambities van de Groep.
  • Borgen van de balans tussen de verdere professionalisering en formalisering van processen en systemen enerzijds en de werking van een informele organisatie anderzijds waarin korte lijnen bijdragen aan snelle, slagvaardige doch weloverwogen besluitvorming.
  • Creëren van een moderne, veilige en inspirerende werkomgeving waarin medewerkers van verschillende komaf en geaardheid zich thuis kunnen voelen.
  • Onderhouden van onze positie op de arbeidsmarkt als een fatsoenlijke, ondernemende, betrouwbare werkgever waar mensen graag voor en mee willen werken.
  • Nastreven van relatief langdurige dienstverbanden in onze kernactiviteiten om investeringen in opleidingen, cultuur en commitment lonend te maken door het stimuleren van groei van medewerkers, het aanbieden van een gestructureerd en uitdagend opleidings- en management development traject.
  • Faciliteren van duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers met het oog op de nog relatief intensieve en fysieke arbeidsprocessen en een vergrijzende beroepsbevolking in Nederland en België.
  • Anticiperen op de uitdagingen in de markt en de ambities voor de toekomst door concernbrede kwaliteitsimpulsen in de organisatie en aansluiten bij scholen en universiteiten om kennis en ervaring uit te wisselen en op die wijze ook toegang te bevorderen tot innovatieve ideeën en talentvolle mensen.
  • Hooghouden van de trots op Sligro Food Group door intensieve communicatie en door het delen van succes breed door de organisatie heen.
  • Handhaven en uitbouwen van klantgerichtheid en klantvriendelijkheid als vanzelfsprekende werkhouding van alle medewerkers.