Organisatie

Interesse in een baan bij Sligro Food Group?

Bekijk onze vacatures op www.werkenbijsligrofoodgroup.nl

Bedrijfsprofiel

Sligro Food Group bestaat uit foodservicebedrijven in Nederland en België die met een totaalpakket food en aan food gerelateerde non-food producten en diensten actief zijn in de groothandelsmarkt voor de etende en drinkende mens.

Foodservice

Foodservice richt zich als marktleider met een landelijk netwerk via zelfbediening en bezorging op horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, bedrijfsrestaurants, pompshops, het midden- en kleinbedrijf, retailbedrijven en de institutionele markt. Zelfbediening beschikt daartoe over 50 Sligro Zelfbedieningsgroothandels. Bezorging heeft 8 bezorgvestigingen. In de institutionele markt opereren wij onder de naam Van Hoeckel.

België

In België richt Java Foodservice zich als top vijf speler in de Belgische foodservicemarkt specifiek op de marktsegmenten institutioneel, bedrijfscatering en hotelketens. ISPC is de horecaspecialist en levert innoverende en kwalitatieve food en non-food producten aan de gastronomische professional. ISPC beschikt over gecombineerde zelfbedienings- en bezorggroothandels in Gent en Luik en een groothandel in verse vis te Brussel. In Antwerpen staat de eerste vestiging van de nieuwe groothandelsformule Sligro-ISPC. De komende tijd zullen ISPC in Gent en Luik alsook nieuw te openen groothandels onder de naam Sligro-ISPC gaan opereren. Zij richten zich primair op de grootverbruiker- en overige horecamarkt. Stap voor stap zullen we op deze wijze toegroeien naar een met Nederland vergelijkbare structuur. Die bestaat uit twee formules, Sligro-ISPC en JAVA Foodservice, met een eigen commerciële organisatie en een gezamenlijke bezorgstructuur en shared services.

Samenwerking met Heineken

In december 2017 startten Sligro Food Group en Heineken Nederland een strategische samenwerking op het gebied van logistiek voor bier en cider in Nederland en de verkoop van de overige onderdelen van de Heineken drankengroothandel aan Sligro Food Group.

ZiN Inspiratielab

Eind 2016 openden wij ons Inspiratielab ZiN. In een unieke inspirerende omgeving van 3.000 m2 is een Inspiratielab gecreëerd waar trainingen, trendtours, events, ondernemers coaching, bootcamps, kwalitatief marktonderzoek en alles wat denkbaar is om onze
klanten te inspireren en kennis te delen, plaats zal vinden.

Er worden steeds nieuwe trainingen en concepten ontwikkeld voor en samen met onze klanten en partners, met als doeleen sterke groei van het aantal trainingen in ZiN te laten zien en bovenal relevant voor onze klanten en hun ontwikkeling te zijn. Meer informatie over ZiN is te vinden op www.sligro.nl/zin

Foodproductiebedrijven

Wij hebben eigen productiefaciliteiten voor gespecialiseerde convenienceproducten en vis. Met Bouter hebben we een specialist op het gebied van inrichting en onderhoud van professionele keukeninrichting, apparatuur en koel-vriestechniek in huis. Daarnaast hebben deelnemingen in onze verspartners voor vlees, wild & gevogelte, AGF en brood & banket die zowel de Nederlandse als de Belgische markt bedienen. Lees hier meer over de productiebedrijven.

Food- en non-foodartikelen

Onze klanten kunnen over circa 75.000 food- en aan food gerelateerde non-foodartikelen beschikken. In samenhang hiermee worden bovendien tal van diensten aangeboden, onder meer op franchisegebied.

Inkoop

Als marktleider koopt de Groep foodserviceproducten in eigen beheer in. Binnen de Sligro Food Group-bedrijven wordt intensief gestreefd naar het delen van kennis en het benutten van substantiële synergie- en schaalvoordelen.

Primair klantgerichte activiteiten vinden plaats in de bedrijfsonderdelen, terwijl alles achter de schermen centraal wordt aangestuurd. Met een gezamenlijke inkoop, gecombineerd met een direct en gedetailleerd margemanagement, worden toenemende brutomarges beoogd.

Operationele kosten

Vermindering van operationele kosten wordt bereikt door een permanent strakke kostenbeheersing en een gezamenlijke integrale logistieke strategie. Groepssynergie wordt verder bevorderd door de uitbouw van gezamenlijke ICT-systemen, door gezamenlijk vastgoedbeheer en door concernmanagement development.

Organisatiestructuur

Onderstaand schema geeft aan welke bedrijfsonderdelen van de Groep zich op de verschillende marktsegmenten van de foodmarkt richten. Centraal waar het kan, decentraal waar het moet.

Sligro Food Group streeft ernaar een constant en beheerst groeiende kwaliteitsonderneming te zijn voor al haar stakeholders. Over het jaar 2018 is een omzet gerealiseerd van € 2.346 miljoen en een nettowinst van 276 miljoen. Het gemiddeld aantal personeelsleden in 2018 op fulltime basis bedroeg 4.056. De aandelen van Sligro Food Group staan genoteerd op Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor is gevestigd in Veghel, Nederland.