Organisatie

Interesse in een baan bij Sligro Food Group?

Bekijk onze vacatures op www.werkenbijsligrofoodgroup.nl

Bedrijfsprofiel

Sligro Food Group bestaat uit foodservicebedrijven in Nederland en België die met een totaalpakket food en aan food gerelateerde non-food producten en diensten actief zijn in de groothandelsmarkt voor de etende en drinkende mens.

Foodservice

Foodservice richt zich als marktleider met een landelijk netwerk via zelfbediening en bezorging op horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, bedrijfsrestaurants, pompshops, het midden- en kleinbedrijf, retailbedrijven en de institutionele markt. Zelfbediening beschikt daartoe over 50 Sligro Zelfbedieningsgroothandels. Bezorging heeft 8 bezorgvestigingen. In de institutionele markt opereren wij onder de naam Van Hoeckel.

België

In België richt Java Foodservice zich als top vijf speler in de Belgische foodservicemarkt specifiek op de marktsegmenten institutioneel, bedrijfscatering en hotelketens. ISPC is de horecaspecialist en levert innoverende en kwalitatieve food en non-food producten aan de gastronomische professional. ISPC beschikt over gecombineerde zelfbedienings- en bezorggroothandels in Gent en Luik en een groothandel in verse vis te Brussel. De komende tijd zullen ISPC Gent en Luik alsmede de te openen nieuwe vestigingen, waaronder Antwerpen, onder de naam Sligro-ISPC gaan opereren en zich primair richten op de grootverbruiker- en overige horecamarkt.

Samenwerking Heineken

In december 2017 is er finale overeenstemming bereikt over de in mei aangekondigde strategische samenwerking tussen Sligro Food Group en Heineken, op het gebied van logistiek voor bier en cider in Nederland en de verkoop van de overige onderdelen van de Heineken drankengroothandel aan Sligro Food Group. De samenwerking heeft een looptijd van 15 jaar. Lees hier het persbericht.

ZiN Inspiratielab

Eind 2016 opende we ons Inspiratielab ZiN. In een unieke inspirerende omgeving van 3.000 m2 is een Inspiratielab gecreëerd waar trainingen, trendtours, events, ondernemers coaching, bootcamps, kwalitatief marktonderzoek en alles wat denkbaar is om onze
klanten te inspireren en kennis te delen, plaats zal vinden.

In 2017 mochten we ruim 15.000 bezoekers verwelkomen en hebben meer dan 1.000 klanten getraind in tal van modules. Er worden steeds nieuwe trainingen en concepten ontwikkeld voor en samen met onze klanten en partners, met als doeleen sterke groei van het aantal trainingen in ZiN te laten zien en bovenal relevant voor onze klanten en hun ontwikkeling te zijn. Meer informatie over ZiN is te vinden op www.sligro.nl/zin

Foodproductiebedrijven

Wij hebben eigen productiefaciliteiten voor gespecialiseerde convenienceproducten, vis en patisserie- en traiteurproducten. Met Bouter hebben we een specialist op het gebied van inrichting en onderhoud van professionele keukeninrichting, apparatuur en koel-vriestechniek in huis. Daarnaast hebben deelnemingen in onze verspartners voor vlees, wild & gevogelte, AGF en brood & banket die zowel de Nederlandse als de Belgische markt bedienen. Lees hier meer over de productiebedrijven.

Food- en non-foodartikelen

Onze klanten kunnen over circa 75.000 food- en aan food gerelateerde non-foodartikelen beschikken. In samenhang hiermee worden bovendien tal van diensten aangeboden, onder meer op franchisegebied.

Inkoop

Als marktleider koopt de Groep foodserviceproducten in eigen beheer in. Binnen de Sligro Food Group-bedrijven wordt intensief gestreefd naar het delen van kennis en het benutten van substantiële synergie- en schaalvoordelen.

Primair klantgerichte activiteiten vinden plaats in de bedrijfsonderdelen, terwijl alles achter de schermen centraal wordt aangestuurd. Met een gezamenlijke inkoop, gecombineerd met een direct en gedetailleerd margemanagement, worden toenemende brutomarges beoogd.

Operationele kosten

Vermindering van operationele kosten wordt bereikt door een permanent strakke kostenbeheersing en een gezamenlijke integrale logistieke strategie. Groepssynergie wordt verder bevorderd door de uitbouw van gezamenlijke ICT-systemen, door gezamenlijk vastgoedbeheer en door concernmanagement development.

Organisatiestructuur

Onderstaand schema geeft aan welke bedrijfsonderdelen van de Groep zich op de verschillende marktsegmenten van de foodmarkt richten. Centraal waar het kan, decentraal waar het moet.

Sligro Food Group streeft ernaar een constant en beheerst groeiende kwaliteitsonderneming te zijn voor al haar stakeholders. Over het jaar 2017 is een omzet gerealiseerd van € 2.970 miljoen en een nettowinst van 81 miljoen. Het gemiddeld aantal personeelsleden op fulltime basis bedroeg 6.741 in 2017. De aandelen van Sligro Food Group staan genoteerd op Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor is gevestigd in Veghel, Nederland.