Sligro wint FoodService Awards 

Sligro heeft op 2 december 2013 in Noordwijk tijdens het eerste FoodService Awards diner de Award gewonnen in de categorie overall bij de grossiers. De jury noemt de winnaar een echte allrounder. 

Sligro scoorde gemiddeld over de vijf beoordelingscategorieën een 7,47. Samen met nog vijftien landelijk opererende groothandels werd Sligro beoordeeld door leveranciers en outletformules op vijf criteria. (productaanbod, innovativiteit, operational excellence, kennis, samenwerking.)

Juryrapport

Met een score van 7,47 blijft Sligro grossier Huuskes uit Enschede voor. Bavaria maakte het podium compleet. Uit het juryrapport blijkt dat Sligro een echte 'allrounder' is. Op alle vijf beoordelingscriteria is een notering in de top drie behaald.

Willem-Jan Strijbosch, directeur Foodservice Sligro Food Group: “We wisten van te voren niet dat we genomineerd waren en hoorden dat ter plekke. En als je in de wedstrijd zit, wil je ook winnen.” Op het onderdeel ‘samenwerking’ was Sligro de onbetwiste nummer één. “Dat past heel goed bij onze positionering. We proberen oplossingen te vinden samen met onze klanten. Daarbij zijn we transparant. Nee, kan daarbij ook een antwoord zijn. We houden bovendien van een goede discussie.”

Onderzoek

De FoodService Awards is een initiatief van vakblad Misset Horeca. EFMI Business School is verantwoordelijk voor het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de FoodService Awards. Het geheel wordt ondersteund door het FoodService Instituut (FSIN). Doel van het onderzoek is om de kwaliteit van de samenwerking tussen de verschillende schakels in het foodservicekanaal in kaart te brengen.